W Przedszkolu Publicznym w Gnojniku kontynuowane jest działanie mające na celu wychowanie dzieci w dwujęzyczności. Idąc naprzeciw potrzebom wynikającym z szybkich przemian społeczno – kulturowo – ekonomicznych w kraju i na świecie uznano, że poprzez prowadzenie dwujęzyczności od najmłodszych grup wiekowych zapewniony zostanie lepszy start dla dzieci w późniejszym przyszłym życiu nie tylko zawodowym ale i codziennym funkcjonowaniu. Prowadzona dwujęzyczność opiera się na wybranym programie wychowania przedszkolnego. Nauczyciel prowadzący dwujęzyczność realizuje zagadnienia z wymienionego programu w języku angielskim. Dzieci nie tylko poznają słownictwo związane z wybranym tematem ale również obcują z językiem w sytuacjach dnia codziennego w przedszkolu, np.: podczas swobodnych zabaw, podczas spacerów czy zabawy na placu zabaw, w jadalni, w szatni, słuchają bajek czytanych w języku angielskim podczas poobiedniego odpoczynku.
Celem prowadzonej dwujęzyczności jest poszerzanie zakresu słownictwa poznanego w czasie zajęć z języka angielskiego prowadzonych wedle podstawy programowej, odbywających się dwa razy w tygodniu w poniedziałki i środy po pół godziny, a także przygotowanie dzieci do łatwiejszego posługiwania się językiem obcym w kolejnym etapie edukacyjnym.
Zajęcia odbywają się w salach oddziałowych, nauczyciel stara się używać tylko języka obcego, ale jeśli sytuacja tego wymaga wspiera się językiem ojczystym. . Metody pracy są zróżnicowane w zależności od wieku dzieci i realizowanego tematu. Dzieci chętnie uczestniczą w tychże zajęciach, śpiewają piosenki, poznają i utrwalają słownictwo i zwroty, chętnie uczą się rymowanek. Język angielski przejawia się także w ich swobodnych zabawach i sytuacjach dnia codziennego.