Godlo
AUZW5934
IMG_7791 (2)
IMG_7797
412811237_359275650023361_3604885243457906756_n_Easy-Resize.com
357803326_322512647032995_6759435428603980900_n_Easy-Resize.com

Publiczne Przedszkole w Gnojniku

Publiczne Przedszkole w Gnojniku
32-864 Gnojnik 311
NIP 869-17-32-789

tel: 146869740

Informacja dla rodziców

W tym tygodniu dzieci powinny poznać literę „C,c”  w oparciu o wyrazy podstawowe: Celina, cebula.  Dobrym zagajeniem tematu będzie opowiadanie M. Różyckiej pt. „O żółtym tulipanie”.

                 W ciemnym domku pod ziemią mieszkał mały Tulipanek. Maleńki Tulipan, jak wszystkie małe dzieci, spał całymi dniami. Wokoło było bowiem bardzo cicho i ciemno. Pewnego dnia obudziło go lekkie pukanie do drzwi.                                                                          

− Kto tam? – zapytał obudzony ze snu Tulipanek.                                                                                         

− To ja. Deszczyk. Chcę wejść do ciebie. Nie bój się maleńki. Otwórz.                                                      

− Nie, nie chcę. Nie otworzę – powiedział Tulipanek i odwróciwszy się na drugą stronę, znów smacznie zasnął. Po chwili mały Tulipanek znów usłyszał pukanie.                                               

− Puk! Puk! Puk!                                                                                                                                                            

− Kto tam? − To ja. Deszcz. Pozwól mi wejść do swego domku.                                                                   

− Nie, nie chcę, abyś mnie zamoczył. Pozwól mi spać spokojnie.  Po pewnym czasie Tulipanek usłyszał znów pukanie i cieniutki, miły głosik wyszeptał:                

− Tulipanku, wpuść mnie!                                                                                                                                        

− Ktoś ty? − Promyk słoneczny – odpowiedział cieniutki głosik.                                                               

− O, nie potrzebuję cię. Idź sobie.                                                                                                                          

Ale promyk słoneczny nie chciał odejść. Po chwili zajrzał do domu tulipanowego przez dziurkę od klucza i zapukał.                                                                                                                                          

 - Kto tam puka? – zapytał zżółkły ze złości Tulipanek.                                                                                    

− To my Deszcz i Słońce. My chcemy wejść do ciebie!                                                                        

Wtedy Tulipanek pomyślał: „Ha, muszę jednak otworzyć, bo dwojgu nie dam rady”. I otworzył.                                                                                                                                                                           

Wtedy Deszcz i Promyk wpadli do domu tulipanowego. Deszcz chwycił przestraszonego Tulipanka za jedną rękę. Promyk słońca za drugą i unieśli go wysoko, aż pod sam sufit. Mały żółty Tulipanek uderzył główką o sufit swego domku i przebił go…     I, o dziwo znalazł się wśród pięknego ogrodu, na zielonej trawce. Była wczesna wiosna. Promyki Słońca padały na żółtą główkę Tulipanka. A rano przyszły dzieci i zawołały:                                  

− Patrzcie! Pierwszy żółty tulipan zakwitł dzisiaj z rana!                                                                                      

− Teraz już na pewno będzie wiosna!

Pytania dodatkowe do rozmowy : Gdzie mieszkał Tulipanek? Kto najpierw odwiedził Tulipana? Czy Tulipanek wpuścił do swojego mieszkania deszczyk? Dlaczego nie? Kto przyszedł potem do Tulipana? Czy Tulipan otworzył drzwi słonku? Kto zobaczył Tulipana? Co powiedziały dzieci?

•Praca z KP3.27a – łączenie wyrazów z sylabami, czytanie tekstów z poznanych liter, przyporządkowywanie im obrazków.

 • Praca z KP3.27b – pisanie litery C c po śladzie i samodzielnie.

 • Praca z KP3.30 – kącik grafomotoryczny, samodzielne pisanie liter C, c, pisanie wyrazów po śladzie

• Układanie wyrazów, które zawierają literkę c: na początku, na końcu, w środku.

Warto pokazać dzieciom w ogrodzie jak wyglądają tulipany. Wskazać różnice pomiędzy cebulkami kwiatowymi a jadalnymi. A może założyć  z dziećmi domową hodowlę cebulki kwiatowej i jadalnej, podpisaną samodzielnie przez dziecko.

W kolejnym dniu załóżmy z dziećmi wiosenny ogródek w doniczkach na parapecie, zasiejmy fasolę, rzeżuchę, szczypiorek. W słoiczku na gazie ułóżcie fasolę lekko zanurzoną we wodzie. Dzieci niech wykonają kolorowe etykietki z napisami i rysunkiem. Można założyć im kalendarz obserwacji wzrostu fasoli.

Życzę owocnej i miłej pracy! Pozdrawiam wszystkich!

Joanna Mietła

PS. Jeżeli ktoś nie zabrał ćwiczeń nr 3, proszę się skontaktować telefonicznie z przedszkolem i poprosić o ich wydanie (od 8 do 16)

 

Linki


× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.