Dowolna działalność dzieci według własnych pomysłów i zainteresowań w kącikach na sali zabaw.
Organizowanie przez dzieci własnych zabaw.
Praca nauczyciela wspierająca rozwój dziecka indywidualna i w małych zespołach.
Zabawy ruchowe i tematyczne organizowane przez nauczyciela.
Przygotowanie materiałów i przyborów do zajęć.
Ćwiczenia poranne 5 – 10 minutowe.
Zajęcia dydaktyczno-wychowawcze realizowane według wybranego przez nauczyciela programu wychowania przedszkolnego.
Zabawa ruchowa.
Pobyt na świeżym powietrzu.
Zabawy i gry w ogrodzie przedszkolnym, w parku, na boisku;
zajęcia sportowe w ogrodzie przedszkolnym i na boisku;
obserwacje przyrodnicze w ogrodzie i w parku; prace gospodarcze,
porządkowe i ogrodnicze.
Rozwijanie zainteresowań i uzdolnień dzieci.
Utrwalenie i poszerzenie treści programowych.
Słuchanie utworów literatury dziecięcej.
Zabawy organizowane przez nauczyciela i z inicjatywy dzieci.